Dawn În Ţara Soarelui Răsare

După lansarea online la nivel mondial care a înregistrat un mare succes şi prezentarea noului Rolls-Royce Dawn în cadrul Expoziţiei internaţionale de automobile din Frankfurt în 2015, conducerea companiei Rolls-Royce Motor Cars a anunţat începerea preluării comenzilor din Japonia pentru cel mai luxos autoturism decapotabil din lume.

Se aşteaptă ca Japonia să fie cea mai mare piaţă pentru Dawn din regiunea Asia-Pacific ca urmare a unei reacţii copleşitoare a publicului care a participat la prezentările exclusive, private, în avanpremieră, ale maşinii, destinate clienţilor din Tokyo în vara anului 2015.

 

„Cel mai adânc întuneric e chiar înaintea zorilor”

 

Noul Dawn fabricat de Rolls-Royce oferă o interpretare remarcabilă, contemporană a modului în care ar trebui să se prezinte un automobil decapotabil super-luxos cu patru locuri – rar, rafinat şi cel mai social automobil super-luxos din lume. Acest model se inspiră din Silver Dawn, o denumire faimoasă şi rară a unor automobile Rolls-Royce care a fost purtată de numai 28 de autoturisme decapotabile foarte speciale în perioada 1950-1954.

În cele mai dificile vremuri, fraza „Cel mai adânc întuneric e chiar înaintea zorilor” sună ca o rază de speranţă. Acest întuneric care precede zorii, în care ne imaginăm apariţii precum fantome, stafii sau năluci şi în care temerile noastre stau la pândă, este alungat de apariţia bruscă şi revigorantă a luminii soarelui dimineaţa, când ne trezim în zorii unei noi zile care aduce cu sine posibilităţi infinite.

 

Tehnologie fără compromisuri pentru un spaţiu veritabil cu patru locuri

 

Etosul de design al Rolls-Royce a stat la baza creării unei maşini prin care se exprimă toate elementele definitorii ale calităţii muncii neîntrecute a angajaţilor acestei companii, combinate cu o filosofie de experienţă a şofatului fără efort, revigorantă.

„Noi, cei de la Rolls-Royce, suntem mândri că am creat automobile superioare care servesc şi ca spaţii dedicate socializării”, a declarat directorul Departamentului de proiectare, Giles Taylor. „Respingem total ideea creării unui autoturism precum Dawn care ar putea fi utilizat confortabil de numai doi adulţi zilnic. Când am creat automobilul Dawn, nu am făcut niciun compromis în detrimentul confortului şi al luxului de care trebuie să beneficieze patru adulţi care doresc să călătorească împreună într-un stil de neegalat.”

Inginerii Rolls-Royce au acordat o atenţie deosebită plafonului automobilului Dawn care asigură un nivel de zgomot la fel de redus ca în cazul plafonului modelului Wraith atunci când acoperă maşina şi care se rabatează în numai 20 de secunde la o viteză de croazieră de până la 50 km/h. Pornind de la o configuraţie a plafonului fabricat din stofă, scopul era să se producă cel mai silenţios automobil decapotabil din lume în acel moment. Această căutare a silenţiozităţii a vizat toate aspectele tehnologiei utilizate în fabricarea plafonului şi, prin extensie, toate aspectele construcţiei noului automobil. Echipa de ingineri a mers şi mai departe şi a inventat o frază pentru obiectivele pe care dorea să le atingă în ceea ce priveşte mecanismul plafonului: „Baletul silenţios”.

Plafonul are un aspect elegant, frumos şi senzual, continuând să fie unul dintre cele mai mari plafoane care înfrumuseţează un automobil decapotabil – fiind depăşit numai de plafonul modelului Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé.

 

Profilul automobilului în mişcare

 

Noul Rolls-Royce Dawn este diferit de „colegii” săi stabili, fiind prevăzut 80% cu panouri de caroserie unice. Automobilul decapotabil Dawn super-luxos, cu patru locuri, ultra-modern reprezintă evoluţia limbajului de proiectare Rolls-Royce care are un obiectiv clar: fabricarea unei maşini care arată la fel de frumos cu plafonul ridicat sau coborât.

Când plafonul este coborât, liniile senzuale ale modelului Dawn sunt evidente. Din lateral, ştergătoarele de parbriz drepte, linia forjată care trece pe deasupra părţii din spate şi linia înaltă de demarcaţie dintre panourile caroseriei şi geamurile laterale care se ridică de-a lungul profilului dau impresia unei mişcări efectuate fără efort. Aceeaşi linie de demarcaţie a parbrizului se ridică şi înfăşoară cabina destinată pasagerilor din spate pentru ca aceştia să se simtă răsfăţaţi.

Puntea continuă tradiţia Rolls-Royce privind excelenţa în ceea ce priveşte măiestria modernă. Panourile din lemn Canadel cu pori deschişi trasează forma de potcoavă a cabinei din spate, iar lemnul montat pe punte, care poate fi ales în funcţie de preferinţa fiecărui client, se „scurge” peste panoul sub formă de „cascadă” dintre locurile din spate şi înconjoară căptuşeala cabinei şi a panourilor interioare ale uşilor – îmbiind proprietarul sau pasagerul să intre.

 

Tehnologie discretă pentru un şofat fără efort

 

Pe lângă progresul de necontestat înregistrat în tehnologia fabricării automobilelor decapotabile de către echipa Rolls-Royce, noul Rolls-Royce Dawn prezintă alte inovaţii tehnologice specifice.

Provocarea întâmpinată în proiectarea oricărui automobil decapotabil este reprezentată de menţinerea gradului înalt al rigidităţii de torsiune pentru întreaga caroserie, fără a mări greutatea acesteia. Rigiditatea de torsiune este vitală pentru a reduce la minimum vibraţiile structurii suportate de majoritatea autoturismelor decapotabile şi pentru a facilita menţinerea echilibrului dinamic al maşinii.

O configuraţie a suspensiilor cu un concept nou controlează comportamentul specific al acestui automobil decapotabil în zonele rigide ale caroseriei şi în ceea ce priveşte distribuţia masei, asigurând un confort maxim în timp ce şofaţi şi oferindu-vă acel sentiment al „călătoriei cu covorul fermecat” la care vă aşteptaţi când conduceţi un Rolls-Royce.

Informaţiile transmise de Interfaţa Multimedia modernizată semnificativ şi de Sistemul de navigare sunt afişate într-un mod plăcut pe un nou ecran de înaltă definiţie, de 10,25”, comandat de controlerul rotativ denumit Spiritul Extazului. Acest Controler rotativ denumit Spiritul Extazului este prevăzut cu un suport tactil pe care puteţi să introduceţi caractere japoneze prin atingere cu degetul.

Un software nou pentru radar şi cameră – amplasat în apărătoarea barei de protecţie frontale şi în partea central-superioară a parbrizului – asigură un timp de răspuns mai rapid al sistemului, inclusiv o precondiţionare mai rapidă a frânelor pentru a prevedea presiunea în caz de urgenţă. În cazul în care apar situaţii nedorite, Dawn va acţiona un sistem de protecţie la răsturnare mascat, situat în spatele tetierelor posterioare, în doar o fracţiune de secundă.

Cea mai recentă dezvoltare a tehnologiei de iluminare cu leduri a fost, de asemenea, implementată pe modelul Rolls-Royce Dawn. Modul în care lumina este manipulată a fost îmbunătăţit în mod semnificativ prin tehnologia adaptivă.

În plus, micşorarea automată a fazei lungi a farurilor a fost înlocuită cu noua tehnologie revoluţionară antireflexie. Siguranţa condusului pe timp de noapte este sporită de afişajul de pe parbriz şi de sistemul de detectare a căldurii.

Este de la sine înţeles că inima şi sufletul modelului Dawn, la fel ca în cazul celorlalte automobile Rolls-Royce, se află în celebrul sistem de propulsie al motorului V12 twin-turbo de 6,6 litri. Combinat cu o transmisie automată asistată de satelit, cu 8 trepte de viteză, care utilizează datele furnizate de GPS pentru ca maşina să poată vedea mai multe lucruri decât vede şoferul, experienţa şofatului în cazul modelului Dawn este excepţională.